Com puc demanar cita?

Visita presencial, telefònica, eConsulta... Hi ha diversos canals per resoldre diferents situacions de salut, però quina és la més adient segons la situació?

Els temps actuals de pandèmia ens han fet adaptar la nostra atenció cap a la ciutadania. Durant els primers mesos, coincidint amb el confinament estricte, i amb el nombre de contagis i morts en xifres alarmants, ens va obligar a redefinir la nostra atenció i protegir a la nostra població. Es van limitar les visites presencials a aquelles situacions que eren imprescindibles per tal d’evitar exposar als nostres pacients en ambients potencialment perillosos per l’exposició al virus.

Aquella situació ens va fer repensar que no podíem seguir d’aquella manera, havíem de seguir visitant als nostres usuaris de forma eficient i poder resoldre els seus problemes de salut.

Existeixen protocols definits per a que la demanda rebuda sigui resolta de la manera més eficient i efectiva.

Hi ha dues maneres de contactar amb el teu equip sanitari: trucant per telèfon al CAP o enviant una eConsulta mitjançant La Meva Salut.

Trucada al CAP

La trucada la rep un administratiu qualificat per determinar la millor via de solució a la demanda rebuda: pot ser resolta pel mateix administratiu o es deriva la consulta a un sanitari, sigui medicina, infermeria o treball social sanitari, ja que cada estament al CAP té el seu perfil predefinit i està preparat per resoldre la situació dins les seves competències.

Aquesta via de comunicació, un cop derivada, pot ser resolta mitjançant una trucada telefònica per part del professional sanitari o en visita presencial al centre. Cal saber que hi ha situacions en què una visita presencial no és necessària, fet que es determinarà segons criteri professional.

eConsulta La Meva Salut

Mitjà de comunicació confidencial i directe amb el professional sanitari, orientat a consultes no prioritàries ni urgents, com poden ser: dubtes amb la recepta electrònica, necessitat de renovació de la medicació, enviaments d’informes o proves de centres externs; però no serveix per a resoldre problemes de salut urgents.


Albert Planchuelo, Infermer EAP Poble Sec – CAP Les Hortes / Twitter: @CAPLesHortes

Data publicació: Juny 2021


Pots descarregar aquest article en format PDF: