Prevenir les infeccions respiratòries als nostres infants: els ajudem i ens ajudem!

Com cada any, durant els mesos d’hivern augmenten les infeccions respiratòries. Encara que ja està baixant el pic de la grip, sou a temps de vacunar als nens entre 6 mesos i 59 mesos que no l’hagin passat per protegir-los i protegir al seu entorn. Fins al 31 de març podeu agafar cita amb el vostre equip de pediatria.

Per evitar una altra infecció respiratòria dels infants, des del 2023-2024 es va iniciar la immunització pel VRS (virus respiratori sincicial) que provoca les bronquiolitis als lactants. La vacunació dels nens que tenen menys de 6 mesos, a la temporada d’hivern, ha suposat una disminució del 92,5% de les hospitalitzacions per aquesta patologia.

Sense dubte, les vacunes i la immunització són una bona eina de prevenció, però també hi ha unes mesures bàsiques que ens ajuden a prevenir infeccions respiratòries i altres possibles, que sempre s’han de fer i hem d’ensenyar-les a fer als nostres infants.

Mesures bàsiques de prevenció

  • Quan tossiu o esternudeu, tapeu-vos la boca i el nas amb un mocador d’un sol ús, i llenceu-lo a les escombraries. Si no teniu mocador, tossiu o esternudeu amb la cara interna del colze.
  • Renteu-vos les mans amb freqüència amb aigua i sabó durant uns deu o vint segons, o amb un preparat amb alcohol, i eixugueu-vos-les bé.
  • Poseu-vos la mascareta cobrint completament la boca i el nas quan us trobeu en espais compartits i especialment en centres sanitaris. 
  • Eviteu el contacte proper amb persones malaltes de la grip, i no compartiu menjar ni estris i altres objectes que puguin haver estat en contacte amb saliva o secrecions sense netejar-los degudament.
  • Ventileu els espais tancats com a mínim durant quinze minuts al dia.
  • Quedeu-vos a casa si creieu que esteu malalts i truqueu al vostre CAP en cas de complicacions.

Més informació: https://sivic.salut.gencat.cat/


Data publicació: Febrer 2026