
Vies per donar-se d’alta a La Meva Salut
Durant la crisi sanitària provocada pel coronavirus SARS-CoV, és possible donar-se d’alta de manera extraordinària a La Meva Salut mitjançant dues noves vies:
- Per telèfon. Trucant al 900 053 723 (número gratuït), exclusiu per a aquest servei. Horari de dilluns a divendres, de 8h a 20h.
- Online. A través del formulari digital https://lamevasalut.gencat.cat/alta
Si l’adreça de correu electrònic que feu servir per donar-vos d’alta no està associada a les vostres dades al Registre Central de persones Assegurades del CatSalut, caldrà que truqueu al CAP per completar el procés. Faciliteu l’adreça electrònica a la unitat d’atenció a l’usuari perquè la introdueixin al registre. Un cop informada, podreu seguir amb l’alta.
- Voleu un manual pas a pas? Al nostre web hem publicat una guia que il·lustra cada pas amb impressions de pantalla.
- Quines dades es necessiten? La targeta sanitària individual, el DNI, una adreça de correu electrònic i un número de telèfon mòbil.
- Com accedir a La Meva Salut? Via web https://lamevasalut.gencat.cat i mitjançant l’app de La Meva Salut per a Android i iOS.
Quins serveis ofereix La Meva Salut?
- Informació clínica: informes, diagnòstics, resultats i vacunes.
- Pla de medicació vigent (recepta electrònica).
- Demanar una atenció telefònica als seus professionals de medicina i infermeria de referència.
- eConsulta: fer consultes per escrit als seus professionals de medicina i infermeria de referència, amb un servei segur similar al correu electrònic.
- El document de voluntats anticipades. Registre com a donant d’òrgans i teixits.
- Agenda de visites.
- Accés a adreces electròniques on fer tràmits.
Si t’has fet una PCR al CAP, pots consultar el resultat a La Meva Salut.
Quins informes i certificats es poden sol·licitar?
Un dels usos de l’eConsulta és sol·licitar certificats i informes que la ciutadania tenim dret a obtenir del Sistema de Salut.
La crisi sanitària actual ha posat encara més de relleu la necessitat que els professionals sanitaris puguin centrar els seus esforços en l’assistència, per tal de poder atendre a la població i no patir una sobrecàrrega de treball derivada de peticions no incloses a la cartera de serveis de salut.
La nova instrucció-05-2020 “Marc d’actuacions de desburocratització en l’àmbit de l’atenció primària i comunitària” és la norma que detalla quins informes corresponen al Sistema de Salut.
Mercè Aguilar Antón, Comunicació i RSC Atenció Primària Vallcarca-Sant Gervasi / Twitter: @aprimariavsg
Data publicació: Octubre 2020
Enllaços d’interès:
https://aprimariavsg.com/aprimariavsg/la-meva-salut/
https://catsalut.gencat.cat/ca/serveis-sanitaris/la-meva-salut/app/
https://catsalut.gencat.cat/certificats
Pots descarregar aquest article en format PDF: