Darrera actualització
  • [ 29 desembre, 2020 ] Els aliments i el risc cardiovascular Família
  • [ 23 desembre, 2020 ] Acompanyar la motricitat dels infants per créixer millor Nens
  • [ 22 desembre, 2020 ] Refredat, Grip o Covid-19. Aprenem a diferenciar-los Gent Gran
  • [ 21 desembre, 2020 ] Si has passat la Covid-19, ajuda a qui ara la pateix En Profunditat
  • [ 20 desembre, 2020 ] Què hem après? Com hem de seguir? El teu CAP
  • youtube
  • twitter
ferSalut
  • Inici
  • Nens
  • Gent Gran
  • Família
  • Salut
  • Editorials
  • En Profunditat
  • Activitats
  • Revistes
  • Contacte
  • Albera Salut
  • CAP Alcover
  • CAP Les Hortes
  • CAP Muralles
  • Dreta Eixample
  • EAP Vic Sud
  • EBA Centelles
  • Pediatria dels Pirineus
  • Sardenya
  • Sarrià
  • Vallcarca-Sant Gervasi
HomeEl teu CAPCOVID-19. Què hem fet al CAP?

COVID-19. Què hem fet al CAP?

La gestió de la crisi del SARS-CoV-2 a l’ABS de Peralada s’ha basat en l’atenció de proximitat, de manera que en tot moment s’han mantingut oberts els Dispensaris Municipals. L’horari de visita no s’ha vist alterat ni en el CAP ni els diferents consultoris que gestiona l’entitat, filtrant l’accessibilitat amb contacte telefònic previ per tal d’atendre les necessitats de totes les persones.

El teu CAP

Durant la crisi sanitària els professionals han exercit una actitud de responsabilitat, minimitzant els contactes amb els altres membres de l’EAP, tot anul·lant les sessions clíniques i altres activitats presencials al CAP, excepte l’atenció comunitària i els reforços, i promovent alhora els contactes virtuals entre professionals.

L’adaptació ha estat en el tipus de visita realitzada. El telèfon ha estat el primer contacte i prioritari però sempre s’han realitzat visites presencials i a domicili, a criteri dels professionals sanitaris, que ha permès mantenir a la població atesa de forma adequada i amb la tranquil·litat de tenir propers als seus professionals sanitaris de referència.

Hem posat en marxa puntualment l’estudi de Seroprevalença a la població de Vilabertran.

El nou model de gestió sanitària ha ajudat a mantenir el confinament de la població, realitzant els controls i les visites necessàries amb les mesures de prevenció més òptimes per evitar la contaminació dels usuaris.

Equip de pediatria

Des de l’equip de pediatria ens hem cenyit a les instruccions i recomanacions de Salut:

  • Mantenir les visites per les vacunacions prioritàries.
  • L’organització de l’equip ens ha permès seguir amb les revisions dels lactants fins a 15 mesos, segons el programa Infància amb Salut.
  • S’ha limitat a un sòl tutor/a per infant a la visita presencial.
  • S’han reforçat les visites no presencials per mitjà de teleconsulta.
  • Hem seguit el protocol de detecció i seguiment de la Covid-19 segons els protocols de Salut a tots els pacients amb sospita o confirmació de malaltia.
  • Hem fet ús de la sala d’aïllament pels pacients que presenten clínica sospitosa d’infecció.

Equip d’odontologia

L’equip d’odontologia d’Albera Salut ha redactat un protocol d’actuació davant la pandèmia, amb un seguit de recomanacions especials:

  • Minimitzar la generació d’aerosols i esquitxos en tots aquells procediments amb presència de sang o altres materials potencialment infecciosos.
  • El treball a quatre mans.
  • L’ús de dic de goma sempre que es pugui.
  • L’ús d’ejectors de saliva d’alta capacitat sempre que es pugui.
  • Mantenir entrades i sortides diferents per a pacients i personal sanitari.
  • Retirar joguines, revistes i diaris de les sales d’espera.
  • Evitar la coincidència de pacients a la sala d’espera.
  • Evitar acompanyants de pacients (excepte en menors o pacients dependents).
  • Evitar que els acompanyants entrin al gabinet dental.

Aquesta situació excepcional obliga a fer una anamnesi molt acurada per telèfon abans de programar una visita.

Treball Social

El nostre és un àmbit rural, amb un sobreenvelliment considerable i les primeres setmanes de la crisi la preocupació principal era com viurien el confinament les persones grans que estan soles en nuclis petits. La resposta de la xarxa veïnal i familiar no va deixar ningú al marge.

Durant les primeres trucades a pacients crònics complexos que viuen sols les necessitats bàsiques sempre estaven cobertes o bé per familiars, o bé per veïns i els ajuntaments es van posar a disposició d’aquests. Després d’uns dies, aquestes persones agraïen molt les trucades de seguiment i, sobretot, poder parlar amb algú de les seves angoixes. Tenir contacte amb una tècnica de l’Àrea Bàsica de Salut, la contenció i l’assessorament van ser les intervencions més rellevants.

Equip d’administració

És el primer contacte de l’usuari en el sistema de salut a l’atenció primària. Des del moment zero es va organitzar l’equip per fer teletreball, repartint-lo amb dos grups. Cada grup format per tres persones cobrien els dos torns, canviant els equips cada tres dies. D’aquesta manera era gairebé impossible que en cas de contagi quedés descobert el servei.

Tots hem seguit mesures de protecció i higiene, com l’ús de mascaretes, la desinfecció de les mans després d’atendre un usuari/a, l’ús de pantalles protectores, la desinfecció constant dels aparells electrònics, cintes de separació i s’han instal·lat als taulells mampares de vidre per tal d’evitar el contacte directe amb els pacients.

La nostra feina s’ha basat principalment en l’atenció telefònica: gestió de la demanda de visites i seguint amb la directriu del CatSalut, tots els tràmits administratius que abans de la pandèmia es feien de forma presencial, han passat a fer-se de forma telemàtica o telefònica. Per tant hem tramitat els accessos a La Meva Salut (en aquesta aplicació els usuaris poden realitzar tràmits com la gestió de les Incapacitats Temporals i el pla de medicació), hem renovat TIS, hem seguit fent de contacte amb les peticions dels sanitaris cap a especialistes dels hospitals i sobretot hem intentat (i esperem haver-ho fet bé) que els pacients quan trucaven al CAP i estaven angoixats per la situació, rebessin una primera atenció que els escoltés i fes més suportable el moment una mica “irreal” que estem vivint.


Albera Salut – ABS de Peralada / Twitter:@AlberaSalut

Data publicació: Juny 2020


Pots descarregar aquest article en format PDF:

  • administració
  • Albera Salut
  • atenció no presencial
  • Atenció Primària
  • coronavirus SARS-CoV-2
  • covid-19
  • crisi sanitària
  • eConsulta
  • odontologia
  • pediatria
  • seguretat
  • teleconsulta
  • treball social
Anterior

La pandèmia pel coronavirus SARS-CoV-2: gestió d’una crisi

Següent

La nova normalitat al CAP Les Hortes

Articles Relacionats

Editorials

Oberts, plurals i responsables amb la salut

Editorials

Les EBA som societats de professionals que proveïm serveis públics de salut a la població catalana. Cada una de les 11 entitats d’ACEBA donem cobertura sanitària a la població de la zona. El Departament de […]

El teu CAP

Què cal fer després d’un tractament dental

El teu CAP

Després d’una obturació o una endodòncia Una obturació és un tractament que fa l’odontòleg per reparar el teixit dental amb càries quan aquesta lesió no arriba al nervi de la dent. Si la càries és molt gran i arriba a […]

El teu CAP

La digitalització de la salut

El teu CAP

Un pas cap a l’autonomia del pacient És cert que molts aspectes sobre la salut no es poden traslladar a un medi digital i cal mantenir la presencialitat a les consultes, aspecte que defensem, ja […]

Editorials

  • Editorials

    Les EBAs, entitats d’Economia Social

    ACEBA al XVIII Congrés Internacional d’Economia Social de CIRIEC-Espanya Què vol dir ser una organització d’Economia Social? Segurament aquest és un bon espai per explicar als nostres usuaris i lectors que els centres de salut [...]
  • Treball Social Sanitari, clau en l’Atenció Primària de Salut durant la COVID-19
  • FerSalut, una eina de divulgació que assoleix la maduresa

Activitats

  • Referent Escolar Covid-19, cuidem dels vostres infants

    Balanç 1r trimestre curs 2020-2021 L’Àrea Bàsica de Salut de Centelles te 9 Centres educatius i un total de 2.232 alumnes: Centelles: Escola Sagrats Cors (528 alumnes), Escola Ildefons Cerdà (334 alumnes), Escola Xoriguer (173 [...]
  • “Tot té un després”. Col·laboració amb la Marató de TV3
  • Cuidar als que cuiden
  • 318 bosses de sang, gràcies Centelles!
  • La donació de sang és imprescindible. Campanya de donació 22, 23 i 24 de maig 2020

El teu cap informa

Els aliments i el risc cardiovascular

Acompanyar la motricitat dels infants per créixer millor

Refredat, Grip o Covid-19. Aprenem a diferenciar-los

Si has passat la Covid-19, ajuda a qui ara la pateix

Què hem après? Com hem de seguir?

La soledat en la gent gran amb hipoacúsia durant la pandèmia de la Covid-19

Articles per imatges

Articles recents

  • Els aliments i el risc cardiovascular
  • Acompanyar la motricitat dels infants per créixer millor
  • Refredat, Grip o Covid-19. Aprenem a diferenciar-los
  • Si has passat la Covid-19, ajuda a qui ara la pateix
  • Què hem après? Com hem de seguir?
  • La soledat en la gent gran amb hipoacúsia durant la pandèmia de la Covid-19
  • Frenar la Covid-19 a les escoles
  • Jo em vacuno
  • Salut oral durant l’embaràs i consells per cuidar la boca del nadó
  • Rebre un diagnòstic
https://www.youtube.com/watch?v=_Ej55WJEJGs

Etiquetes

actius en salut activitat física activitats i tallers addicció Albera Salut alimentació aliments Atenció Primària autogestió autogestió en salut barri benestar CAP Alcover CAP Les Hortes Comunicació comunitària consum coronavirus SARS-CoV-2 covid-19 dieta saludable Dreta Eixample EAP Vic Sud EBA Centelles En Profunditat exercici físic gent gran gestors de salut hàbits infants infermeria medicaments Nens pandèmia pediatria Pediatria dels Pirineus prevenció prevenció i control salut Sarrià seguretat serveis de salut símptomes tractament vacunes Vallcarca-Sant Gervasi

entrevistes

Articles més llegits

  • Menjar, envellir, bellugar-se

    Activitat física, exercici, esport i gent gran La vida se’ns ha facilitat molt: transports per desplaçar-nos, ascensors, electrodomèstics… i la TV i d’altres pantalles que ens ocupen tant temps. Perdem oportunitats de moure’ns i les [...]
  • Nou model d’atenció primària
  • L’asma, malaltia crònica inflamatòria que afecta els bronquis
  • La grip
  • Inhaladors: fem-ho bé, fem-ho fàcil!
Darrera actualització: Octubre de 2019
Web Mèdic Acreditat. Veure més informació
  • Qui som
  • Comitè editorial
  • ACEBA
  • Contacte
  • Subscriu-te al newsletter
  • Avís legal
  • Política de Privacitat

Copyright © 2021 | MH Magazine WordPress Theme by MH Themes

istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort
istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort
istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort
istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort • istanbul escort
ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort
ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort • ataşehir escort
dubai escorts • dubai escorts • dubai escorts • dubai escorts • dubai escorts • dubai escorts • dubai escorts • dubai escorts