Programa d’atenció domiciliària a pacients crònics

Des de l’any 2013, l’EAP VIC disposa del servei d’atenció domiciliària amb gestors/es de cas (infermers que gestionem cada cas individualment). La seva característica principal és donar atenció sanitària al domicili de les persones.

Aquest servei va dirigit a totes aquelles persones que no es poden desplaçar mai al CAP per ser ateses. Com per exemple, persones amb dificultat de mobilitat, persones amb malalties cròniques avançades o en situacions de final de vida.

Quan s’ofereix aquest servei, l’usuari manté el seu metge/metgessa de família però, en canvi, canviarà d’infermera. Actualment som 3 infermeres i 1 infermer que realitzem aquesta tasca: la Marta, la Maria, l’Alba i en Marc. Nosaltres som gestors i gestores de cas, i ens desplacem al domicili de les persones on realitzem els controls i tasques convenients.

Aquest servei intenta donar una atenció més personalitzada i propera a l’usuari.

En la primera visita fem entrega d’un iman on hi consta un número de telèfon mòbil, que correspon al que portem els gestors. Des del moment de l’entrega, els usuaris ens poden telefonar per qualsevol cosa que afecti a la seva salut, com per exemple si no es troben bé, si tenen dolor, si han caigut, si tenen alguna ferida, si tenen problemes amb alguna medicació, etc. Nosaltres rebem la trucada, i segons el que ens expliqui l’usuari gestionem els recursos que calguin. Depèn del problema, el podrem resoldre telefònicament o potser caldrà que ens desplacem al domicili per acabar de fer una valoració, o potser caldrà activar un metge, o el 061.

L’horari d’atenció telefònica és de dilluns a divendres, de 8h a 21h. Fora d’aquest horari, el telèfon romandrà tancat; per tant l’usuari s’haurà de dirigir al 061.


Alba Calzada, Infermera gestora de cas CAP El Remei