Sempre actius, a qualsevol edat

Aconseguir una població més activa per gaudir d’una bona salut és l’objectiu del Pla d’Activitat Física Esport i Salut (PAFES), promogut des del 2005 pel Departament de Salut i la Secretaria General de l’Esport.

Activitat física = salut!

L’activitat física no té gènere ni edat i proporciona benestar emocional i social. Només cal trobar l’activitat que més us agradi o la que millor s’adapti a les vostres necessitats. I procurar ser constant i regular en la seva pràctica perquè esdevingui un hàbit integrat en la vostra rutina diària.

Apuntar-se al gimnàs, a nedar o a classes de Pilates són bones opcions però cal tenir present que al llarg del dia hi ha mil i una maneres on podeu aprofitar per moure-us i mantenir-vos actius: anar a la feina o a fer encàrrecs caminant, fer servir les escales en comptes de l’ascensor o fer tasques domèstiques… tot suma minuts cap a l’objectiu dels 30 minuts diaris!

+ actius cada dia!

El Pla d’Activitat Física Esport i Salut (PAFES) té com a finalitat difondre recomanacions d’activitat física com a eina de promoció de la salut. El passat 6 d’abril de 2018, Dia Mundial de l’activitat física, PAFES ho va celebrar sota el lema “+actius cada dia!” donant a conèixer més de 150 trucs per ser més actius. Us donem alguns exemples:

  • Infants o joves (5-17 anys): activitats moderades/intenses com anar caminant a l’escola, en bicicleta, saltar a corda o practicar esports.
  • Adults (18-64 anys): activitats diàries de forma activa com jugar amb els nens, fer desplaçaments a peu, fer tasques al jardí…
  • Persones grans (+ 65 anys): caminades pel barri, passejar el gos, tai-txi, aquagym…

Com a recomanació, cal aprofitar qualsevol moment de la vida quotidiana per moure-us i escollir activitats de lleure actiu amb la família i els amics.