La Unitat d’Atenció al Ciutadà d’Albera Salut

La unitat d’Atenció al Ciutadà d’Albera Salut, ubicada al CAP de Peralada, gestiona els municipis que formen l’àrea bàsica: Peralada, Vilanova de la Muga, Cabanes, Vilabertran, Espolla, Garriguella, Mollet de Peralada, Pedret i Marzà, Rabós, Sant Climent Sescebes, Vilajuïga, Vilamaniscle, Vilarnadal i Masarac.

Serveis de la UAC

Des d’aquesta unitat l’usuari pot fer gestions administratives relacionades amb la seva salut, com poden ser, entre d’altres:

  • Sol·licitar cita prèvia per a ser atesos en el consultori  del municipi on es resideix. Tant per al metge com per a la infermera, presencialment, telefònicament o per la pàgina web (www.alberasalut.cat), així com obtenir informació dels horaris.
  • Sol·licitud de cita prèvia per accedir al servei d’odontologia, treball social, podologia, llevadora i pediatria.
  • Sol·licitud de cita prèvia per accedir als serveis privats.
  • Acollida dels nous usuaris.
  • Acollida administrativa del nadó, se us facilitarà tota la informació necessària per a fer els tràmits d’alta al CatSalut.
  • Tràmits relacionats amb la Targeta Sanitària. Altes, modificacions, pèrdua o robatori, canvis d’actiu a pensionista.
  • Sol·licituds d’acreditació a la Meva Salut.
  • Sol·licituds de canvi de metge/essa.
  • Actualització de les dades administratives.
  • Justificants de presència al CAP o al consultori.
  • Tramitació de derivacions.
  • Informació de serveis varis.
  • Còpies de la recepta electrònica.

Som la porta d’accés al ciutadà als serveis sanitaris i estem a la vostra disposició amb qualsevol cosa que us puguem ajudar.

Horari del centre

  • L’horari del centre és de 8h del matí a 20h del vespre.
  • Fora d’aquest horari els pacients amb necessitats urgents seran atesos a l’Hospital de Figueres, en el punt d’atenció continuada.
  • Per a sol·licitar hora cal fer-ho trucant al 972 538 587, de dilluns a divendres.
  • A les tardes de 15h a 20h els pacients que ho necessitin seran atesos en el servei d’atenció continuada.

Per una atenció òptima, és molt important recordar a l’usuari que en el moment de contactar amb el centre o bé ser atès cal portar sempre la targeta sanitària per tal de ser identificat.

Guia d’Acollida

Per a fer més fàcil l’accés al centre, s’ha redactat la Guia d’Acollida al centre on l’usuari/a podrà trobar tota la informació necessària per accedir als serveis, des d’on es podrà consultar horaris, serveis, bons consells per una òptima atenció, l’organigrama de l’entitat, etc. Aquesta Guia es podrà trobar a tots els consultoris de l’àrea, i també a la web.

S’intenta que tota la informació de salut arribi a tothom. Per això Albera Salut és present a les xarxes socials a través del Facebook, el Blog de consells de salut i el Twitter.

No dubteu de contactar amb nosaltres, estarem molt contents de fer-vos qualsevol tràmit el més amè possible.


Sara Argelés, Secretària de Gerència Àrea d’atenció a l’usuari i comunicació Albera Salut / Twitter: @AlberaSalut


Informació addicional d’interès:

CatSalut. Targeta sanitària individual