Camina i descobreix el teu barri: una bona forma de fer activitat

L’activitat física de forma regular té molts beneficis per a la salut física i mental de les persones i ens aporta una millora de la nostra qualitat de vida.

Ser més actius, millora la salut

Us suggerim ser més actius en la vostra vida diària fent canvis en els estils de vida, que al llarg del temps poden resultar molt beneficiosos per la vostra salut.

Algunes de les propostes són: desplaçar-se a peu, amb bicicleta o amb patins per anar a la feina, a l’escola o a comprar pel barri, sortir a caminar amb amics o família, ballar, fer els encàrrecs a peu, pujar per les escales en lloc d’agafar l’ascensor, aparcar el cotxe una mica més lluny de la vostra destinació, baixar una parada abans del transport públic…

 

 

 

 

 

 

 

 

Programa PAFES

El Pla d’Activitat Física, Esport i Salut (PAFES) del Departament de Salut es va crear l’any 2007 per promoure la salut des de l’Atenció Primària mitjançant el consell i la prescripció d’exercici físic, amb l’objectiu de millorar la salut de la població mitjançant l’activitat física.

Des del PAFES es recomana que els adults facin un mínim de 30 minuts d’activitat física moderada cinc o més dies per setmana. Els 30 minuts d’activitat física moderada equivalen a caminar 3 quilòmetres a bon pas.

Projecte “Caminant fem salut”

El projecte “Caminant fem salut” de l’Ajuntament de Barcelona proposa rutes saludables per promoure l’hàbit regular de caminar a una intensitat que permeti obtenir beneficis per a la salut. Són itineraris urbans per recórrer la ciutat a peu, que transcorren per llocs d’interès cultural o patrimonial de cada districte. Aquest plantejament fusiona l’activitat física amb la descoberta de racons simbòlics de Barcelona.

El CAP Roger de Flor està ubicat a un lloc privilegiat per descobrir espais de l’arquitectura modernista, concretament al bell mig de l’Eixample Dret. Al nostre territori podem trobar itineraris molt interessants.

Caminar i descobrir el barri és una bona manera de fer activitat física, animeu-vos!

Itineraris al nostre entorn

  • L’Itinerari 3 (4 km.): El recorregut comença a la Pl. Joan Carles I, Av. Diagonal, c. Bruc, c. Aragó, Pg. de Gràcia, c.Diputació, c. Enric Granados, c. Aragó, c. Casanova, c. Provença, Rambla Catalunya, Av. Diagonal i finalitza a la Pl. Joan Carles I. Punts d’interès: Palau Robert, Casa de les Punxes, Escola Municipal de Música, museu Fundació Antoni Tàpies, Seminari Conciliar de Barcelona, Jardins de la Universitat, mercat municipal del Ninot, Hospital Clínic i la Diputació de Barcelona.
  • L’Itinerari 5 (4,8 km.): L’inici és a la Pl. Sagrada Família i continua per Av. Gaudí, c. Sant Antoni Maria Claret, c.Conca, pl. Sant Josep de Calassanç, c. Rogent, c. Enamorats, c. Aragó, c. Lepant, Av. Diagonal, c. Sicília, c. Consell de Cent, Pg. Sant Joan, c. Provença i finalitza de nou a la Pl. Sagrada Família. Punts d’interès: La Sagrada Família, el recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau, el monument a Jacint Verdaguer i el Palau Macaya.

Laura Illamola Martín, Metgessa de família CAP Roger de Flor @caprogerflor