L’alimentació forma part d’un món molt més ampli que sovint oblidem: les emocions

Potser algú de vosaltres es planteja començar a fer una dieta miraculosa per perdre tots els quilos que hem anat acumulant. I si per primera vegada ens oblidem de les dietes miraculoses i ens plantegem senzillament menjar bé i de forma equilibrada?

Quants cops no t’has vist menjant de forma compulsiva sense gana? Quants cops no has buscat refugi en la dolça xocolata? Quants cops has acabat de dinar i no has assaborit res de tan ràpid com has anat? I a sobre: encara tens gana! No et renyis, però potser vols començar a fer les coses de forma diferent. Si és així, segueix llegint.

S´ha acabat la paraula dieta que ens lliga a l’esforç, a la limitació o a l’obligació!

A partir d’ara: menges sa perquè així ho has decidit, perquè et vols cuidar, perquè estimes el teu cos i vols mimar-lo. Si confiem en el nostre cos per saber el que necessita, ell cuidarà de nosaltres.

Per tant, el que et suggereixo és fer un enfocament molt més ampli del tema. Quan mengem de forma descontrolada estem buscant satisfacció en el menjar. I buscar satisfacció només en el menjar no ens ajudarà.

Ens hem de nodrir de forma més àmplia

  • Fes alguna activitat física, adequada a la teva edat. I si és amb companyia millor. Riu i… t’aprimaràs!
  • Envolta’t de bona gent,fes activitats que t’agradin, ajuda els altres. Dóna i rebràs sempre molt més.
  • Cuida la ment i l’esperit: llegeix llibres, mira pel·lícules, connecta’t al món, a la gent… I desconnecta’t una mica del mòbil, dels ordinadors. Passeja per la natura, dóna una volta al costat del mar. Fes relaxació, ioga o meditació. Senzillament, busca un lloc tranquil, seu, tanca els ulls… i respira!

Gaudim alimentant-nos d’una manera més sana. I sobretot: gaudim mimant-nos!

10 consells relacionats amb el menjar

  1. Quan mengis intenta estar centrat en el que estàs fent, no miris la televisió ni llegeixis el diari. La sensació de sacietat triga vint minuts a arribar al cervell. Dóna-li una mica de temps al teu cos.
  2. Intenta disminuir els sucres en general, i menja com a mínim de dues a tres fruites al dia.
  3. Augmenta el consum de peix i disminueix la carn. Recorda introduir també peix blau als teus àpats.
  4. Limita els menjars processats i precuinats.
  5. Potencia els aliments integrals: aporten més fibra, són més nutritius i saludables.
  6. Inclou llegum als menús: són especialment nutritives i molt econòmiques.
  7. Augmenta els aliments vegetals: productes frescos, de temporada i de producció local.
  8. Beu força aigua.
  9. És preferible prendre aliments semidesnatats o desnatats: faràs bona ingesta de proteïnes i calci, però disminuiràs els greixos.
  10. Siguem agraïts: prenguem consciència del privilegi de tenir menjar al plat.

Laura Valdés, Infermera EAP Poble Sec – CAP Les Hortes