El paper de la UAC: qui som, què fem, nosaltres ens encarreguem

Unitat d’Atenció al Ciutadà, Unitat d’Atenció a l’Usuari, Taulell de Recepció, i molts d’altres noms ens han posat per identificar al personal administratiu del CAP. Som persones al servei de persones.

Qui som?

Som els experts en les tasques administratives que es generen en el seu trànsit per l’atenció sanitària i social del nostre Sistema Públic de Salut. En realitat, poc ens importa el nom que tenim o ens posin, estem aquí per ajudar, programar, citar, orientar a les persones que venen al CAP.

Quina es la nostra feina?

Doncs no crec que en un article es pugui explicar tota, segurament i de manera molt resumida podríem dir que nosaltres ens encarreguem que el ciutadà tingui accés als serveis del nostre sistema de salut, perquè l’atenció de l’usuari és el nostre objectiu i la nostra finalitat.

La nostra tasca és ben senzilla: atendre al pacient.

Què fem?

  • Programació de visites: metge de família, pediatre, infermeria, treball social, especialistes de l’Hospital.
  • Ens encarreguem que totes les derivacions, proves o actuacions que els metges o infermeres del centre els demanin siguin programades o gestionades: anàlisi, espirometries, electrocardiogrames, radiografies o altres proves d’imatge, etc.
  • Molta tasca administrativa: alta de nous usuaris, modificació de les dades personals dels pacients (canvi d’adreça, telèfon, etc.), informació dels circuits assistencials propis i externs, resolució i atenció de dubtes sobre el funcionament del sistema sanitari, atenció telefònica, etc.

Marc Sabata, UAC (Unitat d’Atenció al Ciutadà) EAP Sparirà


Informació addicional d’interès:

AP Sarrià. Serveis/Unitat d’atenció al ciutadà