Ciutadà: en què el puc ajudar?

FerSalut avui dóna veu a la Unitat d’Atenció al Ciutadà, per explicar-li la importància, a voltes no prou ben valorada d’aquest grup de professionals que som la primera cara i que tenim la clau, perquè el dia comenci amb bon peu.

Sempre dic: “el personal de la Unitat d’Atenció al Ciutadà tenim la calaixera a punt” per classificar les diferents causes que el porten fins al centre de salut i encaminar-lo correctament per resoldre-li.

Per gaudir d’una bona atenció, cal que vetllem plegats perquè les seves dades personals que consten en el sistema estiguin actualitzades, per identificar-lo en qualsevol moment, per assegurar-li que l’atenem a vostè i només a vostè, perquè en cas d’urgència o emergència, les dades siguin correctes, per localitzar-lo i atendre’l en el menor temps possible.

Recordar-li que tots els professionals que treballem, també els de la Unitat d’Atenció al Ciutadà, seguim el codi de Bones Pràctiques, i tenim signada la Llei de Protecció de Dades (LOPD).

És clau que, quan demani hora o es dirigeixi al seu CAP:

  • S’identifiqui amb la Targeta Sanitària (TIS) i que s’asseguri que les seves dades del Sistema de Salut siguin les correctes.
  • Que ens expliqui què necessita, per posar-lo en el calaix adient i encarrilar bé el circuit, per resoldre el que ha vingut a fer, en surti satisfet i se senti en bones mans.

Les noves tecnologies ens han ajudat cada dia a avançar més ràpid, amb eficiència, rapidesa i a voltes immediatesa. Per tant, li hem d’ensenyar i d’explicar els beneficis que ens aporten.

Per exemple, des de la Unitat d’Atenció al Ciutadà:

  • Demanar hora sempre que pugui per via web del Centre de Salut és igual que ajudar i donar pas a tots aquells ciutadans que només poden fer-ho via telefònica.
  • Animi’s i visiti la web. Hi trobarà informació i consells de salut que el poden ajudar a entendre el que li passa, solucionant el problema, evitant esperes i per tant cues al centre, deixant espais per l’atenció d’aquell ciutadà que té un problema de salut urgent, o és un ciutadà que necessita atenció especial i/o a domicili, entre altres.

És responsabilitat de tots i totes fer un bon ús del sistema de Salut.


Lourdes Tuneu, Unitat d’Atenció al Ciutadà EBA Centelles